Lukk Ordren ble endret til Fastbox Maxi

Ordren ble endret til en Fastbox Maxi på grunn av størrelsen på en eller flere av produktene i handlekurven. Fastbox Maxi er produkter som ikke passer i vår standardkartong med en lengde opp til 2,5 meter

Hvorfor ble ordren endret til Fastbox Maxi?
Lagre handlekurven?

Fastbox kan ikke leveres. Drive-in kan seinest motta denne type ordre 60 minutter før ordinær stengetid på hverdager. Lagre kurven for seinere bruk eller slett den.

{{cart.Info.Name}}

Slette den, og opprette ny eller lagre den som ordreutkast og opprette ny?

Mascot smart store

Digital løsning skaper effektivitet for industrivirksomhet

Hos PL Control har man valgt en effektiv, digital løsning for innkjøp av arbeidstøy. Her er det slutt på at hver medarbeider må innom byggevareforretningen for å handle arbeidstøy. Medarbeiderne setter stor pris på Mascot Smart Store – en digital løsning som drives i samarbeid med Solar.

Hos PL Control har man valgt en effektiv, digital løsning for innkjøp av arbeidstøy. Her er det slutt på at hver medarbeider må innom byggevareforretningen for å handle arbeidstøy. Medarbeiderne setter stor pris på Mascot Smart Store – en digital stoffbutikk som drives i samarbeid med Solar.

Tidligere var det alltid et problem når medarbeiderne hos PL Control skulle kjøpe arbeidstøy. Hver medarbeider dro innom den lokale byggevareforretningen i arbeidstiden for å prøve arbeidstøy. Det var upraktisk i en travel arbeidsdag, og for PL Control innebar det tapt arbeidstid og unødvendig ressursbruk på innkjøp og fakturering.

For de drøyt 20 medarbeiderne hos industrivirksomheten PL Control i Hadsund har det blitt langt enklere å bestille arbeidstøy. De har sin egen påloggingsinformasjon til Mascot Smart Store, der de kan plukke fritt fra sortimentet av arbeidstøy som PL Control har valgt. De får tildelt et beløp på årsbasis, og bestemmer selv når de vil anskaffe nytt arbeidstøy.

Sparer tid og forenkler innkjøp og fakturering

I samarbeid med Solar og Mascot har PL Control valgt hvilke bukser, skjorter, trøyer og vernesko som skal inngå i sortimentet.

«Vi har bestemt plasseringen av firmalogoen på arbeidstøyet, slik at det samsvarer med den visuelle identiteten vår. Det er effektivt, og vi kan være sikre på at logoen vår alltid er synlig og korrekt plassert på tøyet. Dette gir et helhetlig visuelt uttrykk, vi er synlige for kundene våre og det styrker merkevaren vår utad», forklarer Lars Kristensen, direktør og eier av PL Control.

Det var på et innlegg om digitale løsninger hos Solar at Lars Kristensen første gang hørte om Mascot Smart Store-konseptet.

«Den digitale bestillings- og innkjøpsløsningen virket på meg veldig interessant. Jeg så at det kunne spare medarbeiderne våre mye tid, samtidig som det ville gi oss oversikt over innkjøpene av arbeidstøy samt en forenklet fakturering», utdyper Lars Kristensen.

Som kunde hos Solar, har PL Control nå fått samlet innkjøp og fakturering av arbeidstøy på ett og samme sted.

Sortiment og størrelser lagres i den digitale bestillingsløsningen

For å komme i gang med det nye arbeidstøykonseptet ble Lars Kristensen og en medarbeider fra PL Control sammen med selgeren fra Solar invitert til Mascots utstillingslokale i Silkeborg, der sortiment og retningslinjer for logoplassering ble fastslått.

«Deretter kom Mascot-bussen på besøk til oss, slik at hver medarbeider fikk mulighet til å prøve det nye arbeidstøyet og finne riktig størrelse. Denne informasjonen ble så lagt inn i den digitale bestillingsløsningen hos Mascot. Dermed går det raskt og enkelt å legge inn ny bestilling», forklarer Lars Kristensen og fortsetter:

«Når vi får nye medarbeidere, kan vi la Mascot-bussen stikke innom oss når den er i området. Medarbeideren kan velge størrelse, få påloggingsinformasjon og deretter bestille arbeidstøy på egen hånd på hjemmesiden til Mascot Smart Store. Vi får hele tiden nye lærlinger, så denne ordningen er midt i blinken for oss».

En uke etter bestilling, leveres det nye arbeidstøyet hos PL Control – individuelt pakket til hver enkelt medarbeider. Det er enkelt og medarbeiderne er godt fornøyde med den effektive bestillingsløsningen.
Arbeidstøyet er funksjonelt, moderne i snittet og holder høy kvalitet.

Digitale løsninger effektiviserer og skaper verdi

Solar har alltid fokus på utvikling av nye digitale løsninger som gir verdi til kundene. Å inngå samarbeid med Mascot føltes derfor svært naturlig.

«Vi ser at industrikundene våre er svært interessert i digitale løsninger som kan bidra til enklere og mer effektiv drift. Med den digitale løsningen Mascot Smart Store får kundene nettopp mulighet til å forenkle og effektivisere bestillings- og innkjøpsprosessene for arbeidstøy», påpeker Peter Bøgevald Larsen, Account Manager – Industry hos Solar Danmark A/S.

Slik kommer du i gang med Mascot Smart Store

  • Kontakt din lokale Solar-selger hvis du ønsker å kjøpe arbeidstøy fra Mascot Smart Store.
  • Solar koordinerer avtale med Mascot.
  • Velg ønsket sortiment av arbeidstøy i samarbeid med Mascot, og avtal plassering av logotrykk og broderi.
  • Medarbeiderne prøver arbeidstøyet og velger størrelse hos Mascot.
  • Hver medarbeider får personlig påloggingsinformasjon til Mascot Smart Store, og kan bestille nytt arbeidstøy etter behov.
  • Samlet fakturering utføres via Solar.

Digitaliser innkjøpet av arbeidsklær

Minimer tidsforbruket og få kontroll på utgiftene når du kjøper arbeidsklær med firmalogo. Som kunde hos Solar kan du samle alle innkjøpene dine på et sted og samtidig få full oversikt over forbruket

Les mer