Vareautomat - alltid tilgjengelig materiell 24/7

Vareautomat er et lagerstyringsverktøy som gir økt kontroll, reduserte varekostnader, optimalisert drift og redusert risiko for nedetid.

Automaten kan inneholde alt fra verktøy, batterier, reservedeler, HMS utstyr, kjemikalier og risikoprodukter. 

Gir deg full oversikt over lagerbeholdning, forbruk og svinn.

Vareautomaten sørger for transparent forbruk og innsikt. Den vil minimere tid brukt på varebestilling, varemottak, fakturering og internlogistikk.

Sporbarhet, tilgjengelighet og brukervennlighet er satt i spydspissen for denne løsningen.

Automaten er lett å ta i bruk, og tilpasses ulike ønsker og behov. Oppstart og implementering forløper seg smidig med kyndig veiledning fra våre rådgivere. 

Bruk av vareautomat gir deg umiddelbart innblikk i kostnader, forbruk, svinn og lagerstatus. Gå fra en reaktiv til proaktiv lagerdrift!

Vil du vite mer?

Vi hjelper deg gjerne dersom du vil vite mer om hvordan bruk av vareautomat kan optimalisere din drift.

Du kan ringe oss for en uforpliktende samtale på tlf 04450, eller sende oss en mail.

Send mail

Én enkel løsning, teknisk avansert!

En lønnsom og tilrettelagt løsning for optimalisering av lager og logistikk. Automatene leies for en periode på 3-5 år. Med denne løsningen unngår man å binde opp mye unødvendig kapital og administrasjon. 

Vareautomatene kan lett integreres i eksisterende Software løsninger, eller leveres som en skybasert løsning. Vår unike software sikrer en komplett sporbarhet av alle transaksjoner. Det kan også monteres ladestasjoner i de ulike seksjonene for lading av verktøy etc. 

minimer

30-40%

av tiden brukt på innkjøp, fakturering og håndtering.

Opp til

50%

reduksjon av lagerverdien

Reduser inntil

25-40%

av virksomhetens forbruk

tilgjengelighet

24/7

Vareautomat gir tilgang på produkter, reservedeler og kritiske komponenter

Bruk av vareautomat gir fordeler som:

Optimalisert tidsbruk

  • Alltid tilgjengelig materiale
  • Det du trenger, når du trenger det
  • Risiko for unødvendig nedetid reduseres
  • Reduserer tid brukt på internlogistikk
  • Forenkler arbeidsdagen både operasjonelt og administrativt

Reduserte kostnader

  • Gir en fullkommen oversikt over forbruk og svinn
  • Optimaliserer lagerbeholdningen basert på faktisk bruk med automatiske ¨flytsystemer¨ for rebestillinger ved bruk av VMI
  • Gir et revisjonsspor av utstedte varer 
  • Gir lavere lagerkostnader og økning av kapital

Redusert lagerdrift

  • Full kontroll på produkttilgang og brukermønster
  • Oversikt og innsikt på verktøy som deles
  • Effektiviserer driften ved at elektrisk verktøy kan lades under lagring
  • Brukervennlig og effektiv
  • Gir økt lageroversikt og innsikt

Kom i gang!

Prosessen med å implementere automatløsningen starter med en kartlegging av ønsker og behov. Hva skal den brukes til? Hva er formålet? Ut fra dette skisser vi opp en løsning som implementerer resultatet av analysen.

Medisiner, kostbart verktøy, forbruksmateriell, HMS-utstyr, reservedeler, batterier, kjemikalier, risikoprodukter, lademuligheter mfl. er områder som automaten kan benyttes til. Sammen blir vi enige om type automat, lokasjon, innhold, løsning for påfylling av varer, tilganger og design. 

Tidsestimatet for analyse av behov er 1-2 uker, installasjon 1-2 dager. I tillegg kommer selve leveringstiden.



Dette trenger vi fra dere:
- Ønske for lokasjon, antall og system
- Produktliste
- Forbruksdata 

Vi sørger for en smidig og profesjonell prosess ved:
- Elementkonfigurasjon
- Maskintilpasning
- Navigering knyttet til valg kortleser og tilganger
- Installasjon
- Opplæring
- Etterfylling

Noen av våre mest populære basismodeller:

 

 

 

 

 

Modell: Supply Locker

Automaten brukes ofte til PPE, utleieverktøy, kalibreringsverktøy, sko, hjelmer, hansker, elektroverktøy og kalibrering

Konfigurasjon etter kundenes behov:
- Berøringspanel og kortleser som alternativ
- Selskapets ansatte kort kan brukes
- Mulighet for 9-27 skap
- Plass til store deler
- Mulighet for ladestasjoner i skap
- FIFO-prinsippet
- Vinduer på skap kan bestilles som ekstrautstyr
- Tilkobling til Solar VMI-systemet

Trenger du mer informasjon?

 

 

 

 

 

Modell: Rotopoint

Rotopoint automaten benyttes ofte til PPE, MRO, kjemikalier og verktøy typ smøremidler, briller, hansker, masker, verktøy etc.

Konfigureres etter kundenes behov:
- Leveres med berøringspanel og kortleser
- Selskapets ansatte kort kan brukes
- Automaten er tilgjengelig i 6 variasjoner
- Opp til 468 lokasjoner
- Kamrene kan utvides
- Manuell overstyring ved feil
- Bundler tilbaketrekking for sikkerhet
- Tilkobling til Solar VMI-systemet

Kontakt oss gjerne for mer informasjon

 

 

 

 

 

Modell: Level 28

Level 28 automaten benyttes ofte til MRO artikler som batterier, øvelser, verktøy, lim, kniver etc.

Den konfigureres etter kundenes behov:
- Leveres med berøringspanel og kortleser (frittstående)
- Selskapets ansatte kort kan brukes
- Brukes for MRO artikler (liten størrelse, høy verdi)
- Over 29 forskjellige skuffstørrelser
- 26 rekker med maks 104 lokasjoner
- Maks 1248 rom
- Rekonfiguring av skuffer er mulig
- Kontrollerer opptil 10 enheter
- Tilkobling til Solar VMI-systemet

Ønsker du teknisk informasjon?

 

 

 

 

 

Modell: ModuloGen2

- Høy kapasitet
- Solid skuffesystem
- Flere skuffstørrelser
- Fleksibel og enkel å rekonfigurere
- Skjermtastatur
- Sikre seksjoner
- Brukervennlig design

Ta gjerne kontakt med oss for ytterligere informasjon
Skap for alle behov

Det finnes ulike skapdører til de forskjellige seksjonene. Velg mellom med eller uten glass, med eller uten belysning. Det er også mulig å velge skap med lademuligheter. Dette er erfaringsvis meget nyttig dersom man leier ut, eller deler på elektrisk verktøy.

Tilpass seksjonen

Velg riktig skuff til ditt behov. Enten du har behov for mange små skuffer eller store. Det finnes utallige skuffeseksjoner og velge mellom. Sammen finner vi den skuffeinnmaten som passer deg best.

Brukerstyrte tilganger

Vareautomatene er et sikkert oppbevaringssted for kjemikalier og risikoutstyr. Seksjonene kan leveres med både berøringspanel og kortleser. Løsningen gjør det mulig å brukerstyre tilganger, samt få et revisjonsspor i forhold til brukeratferd. Selskapets egne ansattkort kan benyttes. Det er mulig med pakketilbaketrekking for sikkerhet.

Vår vareautomat løsning kombineres ofte med tilleggstjenester som:

TCO: Reduser totalkostnadene

Total Cost of Ownership - TCO, bidrar til å redusere totalkostnadene ved innkjøp av produkter og tjenester. Gjennom TCO skreddersyr vi løsninger som optimaliserer driften. Innsikt og bransjekunnskap viser oss hvordan bruk av riktig materiell og tjenester kan føre til vesentlige kostnadsbesparelser.

Nøkkelen er å se på helheten og sørge for økt synlighet, fleksibilitet og kontroll. 

Les mer

VMI: Ta kontroll over varelageret

Bruk av vareautomater sammen med vår lagerstyringsløsning VMI sikrer deg komplett sporbarhet av alle transaksjoner, og gir deg svar på hvem, hva, hvor, når, og hvorfor.

Automatene minimerer driftskostnadene og kan redusere forbruket med opptil 40%.

Alltid full kontroll og oversikt.

Les mer om VMI

EDI: Integrer dine innkjøpssystemer

 med Solar for å få mer strømlinjeformede prosesser. Med EDI får du en effektiv datautveksling som øker sikkerheten og minimerer faren for manuelle feil.
En effektiv og sikker for utveksling av opplysninger.

Les om integrasjon med Solar

 

 

 

 

 

Smarte lagerløsninger

Våre smarte lagerløsninger kan omfatte alle tjenester knyttet til det å styre og håndtere lageret ditt - hvis du ønsker.

Les mer
Kitting

Effektivisere prosjektene dine med Kitting. Vi pakker det du trenger i en leveranse.

Les mer om Kitting
2boks

Vår 2boks lagerløsning krever hverken wifi eller software og bidrar til en mer effektiv og riktig lagerløsning.

Les mer om 2boks

Solar konsepter!

Vi har tilpasset flere ulike konsepter for å møte nettopp ditt behov. Vi ønsker at du skal finne det du trenger, om det er produkter som gir deg mer for mindre, om du trenger høykvalitetsprodukter eller spesialiserte belysningsprodukter.

Finn ditt konsept!

Kontakt oss

Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du vil vite mer om vårt sortiment eller hvordan våre konsepter og tjenester kan forenkle din hverdag.

Du kan ringe oss for en uforpliktende prat på tlf 04450, eller sende oss en mail.

Send mail